Wirtualny telefon VoIP w call center – czym się charakteryzuje?

admin 29 maja 2019 0 Comments

Obniżenie kosztów funkcjonowania infolinii, a jednocześnie usprawnienie pracy telemarketerów wymaga sięgania po nowe rozwiązania technologiczne. Obecnie dzięki internetowi przedsiębiorcy zyskują szereg możliwości, pozwalających zmniejszyć ceny świadczonych usług. Jedną z nich jest wirtualny telefon VoIP – czym się charakteryzuje i dlaczego warto go wprowadzić do branży call center?

Czym jest wirtualny telefon VoIP?

Wirtualny telefon VoIP znany także pod nazwą Voice over Internet Protocol to nowoczesna technologia umożliwiająca wykonywania połączeń głosowych przez internet. Aby tego rodzaju sprzęt działał poprawnie wymaga stałego dostępu do szerokopasmowej sieci internetowej oraz wybranego urządzenia – telefonu analogowego lub laptopa. Nie są natomiast potrzebne żadne dodatkowe kable, co znacznie ułatwia zagospodarowanie przestrzeni call center. Zdecydowanie się na telefonię VoIP sprawia, że po wykupieniu jednego abonamentu każdy użytkownik otrzymuje własne konto, które nie jest połączone z konkretnym numerem. Dzięki temu możliwe staje się przełączane i prowadzenie kilku rozmów jednocześnie.

Telefonia VoIP w praktyce

W przeciwieństwie do tradycyjnej telefonii analogowej, system VoIP daje użytkownikowi pewność obniżenia ryzyka ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeden, niezmienny abonament sprawia bowiem, że na rachunku nie znajdą się między innymi nieprzewidziane opłaty związane z roamingiem. Aby wprowadzić telefon VoIP do call center należy wcześniej zadbać o to, by odpowiednio skonfigurować aplikację, którą trzeba zainstalować na komputerze lub laptopie. Następnie, wystarczy jedynie przypiąć do sprzętu zwykły telefon, słuchawki, mikrofon oraz internet (im będzie on szybszy, tym lepsza stanie się jakość połączeń głosowych). Co równie istotne, standardowe elementy wyposażenia infolinii, działające wraz z tak zwaną bramką VoIP stwarzają warunki sprzyjające założeniu wirtualnej centrali telefonicznej, ułatwiającej zarządzaniem wszystkimi połączeniami nawiązywanymi przez pracowników firmy.

Zalety technologii VoIP

Telefonia internetowa posiada liczne zalety, spośród których na pierwszym miejscu warto wymienić wspomniane już wcześniej niskie koszty eksploatacji. Dodatkowo trzeba zauważyć, że tego typu infolinię cechuje duża mobilność – nie jest przypisana do jednego, konkretnego miejsca, dlatego też można ją przenosić wraz z siedzibą firmą. Ponadto, technologia VoIP umożliwia bardzo szybkie nawiązywanie rozmów głosowych, nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami. Brak przypisania aplikacji do jednego numeru powoduje również poprawę statystyk dotyczących płynności odbierania telefonów od klientów, a co za tym idzie zmniejszenia liczby nieodebranych połączeń.

Wirtualny telefon VoIP to coraz bardziej popularny sposób utrzymywania stałego kontaktu z konsumentami. Dzięki wykorzystaniu potencjału sieci internetowej, możliwe staje się wykonywanie połączeń bez konieczności posiadania zwykłych telefonów analogowych objętych abonamentem operatora. W konsekwencji, właściciele call center zyskują szansę zmniejszania kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa oraz poprawy jakości jego funkcjonowania.